Related Posts with Thumbnails

Into The Wild

December 6, 2009 ·
Aku ingin pergerakan dinamis, bukan kehidupan yang tenang. Aku dambakan keghairahan, bahaya, dan kesempatan untuk mengorbankan diri bagi orang yang kucintai. Aku merasakan di dalam diriku, tumpukan energi sangat besar yang tidak menemukan penyaluran di dalam kehidupan kita yang tenang. (Leo Tolstoy 'Family Happiness')

INTO THE WILD

Sebuah buku tulisan Jon Krakakauer, (Qanita 2005/1 Feb 2005). Buku ini adalah kisah tragis si petualang muda dari Pantai Timur Amerika yang melakukan perjalanan ke Alaska pada April 1992 dan ditemui mati di daerah Taiga, Alaska. jon menghabiskan masa lebih dari setahun menyusuri semula jalan rumit dan kisah kehidupan yang membawa anak muda itu pada ajalnya di Alaska. Punya la rajin Jon Krakakauer ni meneliti semula kes dan segala cerita tersebut dengan membukukan segalanya dengan buku; Into The Wild. Akhirnya Jon berjaya dalam usahanya. Sekarang, cerita dari buku ni dah buat filem pulak dah, dah siap pun. Apa pun kita ambil suatu yang boleh dipelajari hasil nukilan buku yang diadaptasi dari kisah benar ini.

April 1992, Christopher Johnson McCandless, seorang pemuda dari keluarga kaya di Pantai timur melakukan perjalanan ke Alaska dengan menumpang kenderaan, lepas tu berjalan sendiri hingga masuk ke Alam Liar di utara Gunung McKinley. Empat bulan selepas tu, pemburu rusa menemui tubuhnya yang sudah membusuk.

Bersambung kendian la...

Dan lepas baca jangan lupa bagi Satu Kali Klik untuk 
Terima Kasih!

0 comments:

MyFriends

Sharing & Caring

Demokrasi adalah Ateisme yang tidak terbatas. Demokrasi adalah hal yang buruk dan bentuk Ateisme yang tertinggi.

Leave Your Words