Related Posts with Thumbnails

MENGEJAR PELANGI DI BALIK GELOMBANG 01

December 4, 2009 ·
Di sini Berawal

Ketika aku masih duduk di bangku sekolah, angan-angan ingin belayar ke tempat2 yang jauh dari pulau tempat aku tinggal telah mula dirasai. Setiap petang hari, waktu melopong ke arah matahari terbenam aku selalu membayangkankan di mana matahari itu terbit. Setiap kali melihat ke arah pulau yang ada di hadapan, aku selalu membayangkan apa yang ada di sebalik pulau itu. Rasa ingin tahu itulah yang membuat aku selalu mengharungi laut mengelilingi pulau2 yang ada di sekelilingku & mengunjungi beberapa pulau yang tiada berpenghuni..dan biasa pergi seorang diri. Seorang diri lebih mudah dan menyenangkan.

Rasa ingin tahu ini jugalah yang mendorong aku meninggalkan kampung halaman & merantau ke luar negeri selama puluhan tahun. Puluhan negara, puluhan ribu mil lautan...semuanya diharungi. Persis seperti angan-anganku, menggunakan perahu layar.....(bersambung)

Dan lepas baca jangan lupa bagi Satu Kali Klik untuk 
Terima Kasih!

0 comments:

MyFriends

Sharing & Caring

Demokrasi adalah Ateisme yang tidak terbatas. Demokrasi adalah hal yang buruk dan bentuk Ateisme yang tertinggi.

Leave Your Words