Related Posts with Thumbnails

NARKOBA 02

December 20, 2009 ·
Marijuana/Mariyuana
Nama lainnya adalah ganja,hashish, cimeng, gele, borong, dam, kurap, toron, che hussien dll. Secara alamiah berasal dari tanaman ‘Cannabis Sativa L’. Tanaman ini banyak tumbuh di kawasan tropika maupun subtropika. Berdaun majmuk dengan jumlah yang ganjil. Bentuk aktifnya ialah THC (Tetrahydrocannabioid). Kesan penggunaannya; Menyebabkan perasaan terbuai/fly. Fikiran dan fizik menjadi santai serta menambah daya persepsi. Cara penggunaannya; Daunnya dikeringkan sehingga menghasilkan bahan seperti tembakau, kemudian dipadatkankan menjadi bentuk blok. Marijuana digunakan dengan pelbagai cara. Dihisap seperti rokok/bal/balut, diseduh seperti teh, menggunakan pipa(bong)/paip pong/dapur/, dan kapal selam(submarine).
Gejala pemakaiannya/ketergantungan; THC larut dalam lemak hingga diserap di dalam jaringan lemak di tubuh seperti otak, hati dan paru-paru.Efek yang tinggal adalah euphoria yang terlampau atau apatis,halusinasi, anoreksia,gangguan penglihatan, mulut kering, palpitasi serta gangguan perilaku.
 
Wow! Suburr aje..Mau kena 39(B) kalau macam ni. Ok, Kita sambung cocaine/kokain plak lain kali..Thanks!   Untuk Maklumat Lebih Lanjut Anda Boleh Juga Mendapatkan Maklumat di Wikipedia Dengan Klik Link Ini;       <Cannabis Sativa>   
Dan lepas baca jangan lupa bagi Satu Kali Klik untuk 
Terima Kasih!

4 comments:

Zikri Husaini said...
December 21, 2009 at 2:46 PM  

mak aish...ini kalau kat m'sia kantoi, memang kena gantung sampai .....

Mario said...
December 22, 2009 at 11:18 AM  

hishhh...best articles ko ni...hehe
jgn ko tanam sdhla bro...hehe

emperor edutainment said...
December 23, 2009 at 2:20 PM  

nice info. tapi ganja di yogyakarta itu merupakan minuman yang sehat lho.

es ganja = es degan saja
degan = kelapa muda

:D

come to my blog

SkreMpes! said...
December 24, 2009 at 12:02 AM  

Xbrani r nk tanam..lau duk dlm hutan bleh je kot.hehe.

Emperor: thanks ur info..dulu di sini juga seperti itu, tetapi ramai anak muda salah guna..hanya ngerti terbuai sahaja..

MyFriends

Sharing & Caring

Demokrasi adalah Ateisme yang tidak terbatas. Demokrasi adalah hal yang buruk dan bentuk Ateisme yang tertinggi.

Leave Your Words