Related Posts with Thumbnails

Brunei dalam Rahmat

May 9, 2014 ·
Salam. Hari ni baru terbaca satu artikel berkenaan dengan perlaksanaan hukum Islam di Brunei. Alhamdulillah, Allah izinkan ia berlaku. Yang menariknya ialah jawapan yang diberikan oleh Kerajaan Brunei terhadap golongan yang menentang perlaksanaan tersebut, sangat terharu. Berikut adalah jawapannya yang diambil dari 'Brunei United' ;




In your countries you practice freedom of speech, freedom of press, freedom of religion, etc. It's in your constitution It's your political system, your national identity, your rights, your way of life. In my country, we practice a Malay, Islamic, Monarchical system and we're going to start practicing the laws of Islam, Sharia Law . Islam is in our constitution, our national identity, our rights, our way of life.

We may find loopholes in your laws and justice system and you may have found ours, but this is our country. Just like you practice your right to be gay, etc. for this world you live in now, we practice our rights to be Muslims for this world and the Hereafter. 


This is an Islamic country practising Islamic law. Why don't you worry about your kids being gunned down in schools, worry about your prisons being unable to accommodate convicts, worry about your high rate of crimes and DUIs, worry about your high suicide and abortion rate, worry about whatever it is that you should be worried about there. Many religions are against homosexuality, it's nothing new. The moment you hear that Islam and Muslims making a stand and trying to reaffirm their faith, you judge, you boycott, you say that it's wrong, it's stupid, it's barbaric. 

Again, go back to those worries that you should focus on I've mentioned earlier. Is it not wrong to legalize deadly weapons, is it not wrong to allow unborn babies to be killed, is it not wrong to allow a lifestyle that results in AIDS and discontinuation of the next generation?

Why do you care so much what's happening here in an Islamic nation when you didn't even bat an eyelid about the Syrians, Bosnians, Rohingyas, Palestinians,etc. Thousands are being killed there and you don't care, not one is killed here under this Sharia Law, and you make a big fuss, even when the citizens here who are directly affected by it, accepts it with peace. Punishments may be harsher but it does not mean it's easier to be carried out. There are processes to go through before an actual conviction. We are fine with it, we are happy.

Terjemahan:
" Di Negara anda, kononnya anda mengamalkan kebebasan berbicara, kebebasan akhbar, kebebasan beragama, dll. Itu ada dalam konstitusi Negara Anda. Itu sistem politik anda, identiti nasional Anda, hak Anda, cara hidup Anda.

Di negara saya, kami amalkan budaya Melayu, Islam, sistem beraja dan kami akan mula mengamalkan hukum-hukum Islam, Hukum Syariah. Islam itu ada dalam konstitusi kami, identiti nasional kami, hak-hak kami, itu cara hidup kami .

Kami mungkin menemukan kelemahan dalam hukum dan sistem perundangan anda dan Anda mungkin menemukan kelamahan kami, tapi ini adalah negara kami. Sama sepertimana anda amalkan hak anda untuk menjadi gay, dan sebagainya di dunia yang Anda duduki di saat ini, kami juga berhak mengamalkan hak kami untuk menjadi Muslim dunia dan akhirat kami.

Ini adalah sebuah negara Islam yang mempraktikkan hukum Islam. Mengapa tidak anda khawatiri saja tentang anak-anak Anda yang ditembak mati di sekolah-sekolah, khawatiri tentang penjara Anda yang tidak mampu untuk menampung banduan, khawatir tentang tingginya darjah kejahatan Anda dan DUIs , khawatiri juga tentang jumlah bunuh diri dan pengguguran yang tinggi. Khawatirlah dengan apa saja yang Anda harus khawatiri di SANA. Banyak agama menentang homoseksual dan itu bukan perkara baru pun.

Saat Anda mendengar bahwa Islam dan Muslim membuat pendirian dan berusaha untuk menegakkan kembali iman mereka, anda mahu menghakimi, anda boikot, anda mengatakan bahwa itu salah, itu bodoh, itu biadab. Sekali lagi, kembali focus untuk mengkhawatiri apa yang telah saya sebutkan tadi. Apakah tidak salah untuk meluluskan penggunaan pelbagai senjata yang membunuh? tidakkah salah untuk memungkinkan bayi yang belum lahir untuk dibunuh? tidak salahkah untuk memungkinkan gaya hidup bebas yang menghasilkan AIDS yang memutuskan kesinambungan generasi berikutnya ?

Mengapa anda begitu peduli apa yang terjadi di sini, di sebuah negara Islam sedangkan Anda bahkan tidak celik tentang Syria, Bosnia, Rohingya, Palestin, dan lain-lain. Ribuan orang dibunuh di sana dan Anda tidak peduli pun, tidak ada seorangpun yang mati di sini di bawah hukum Syariah ini, dan Anda membuat keributan besar, bahkan ketika warga di sini yang secara langsung terkena impak hudud ini menerimanya dengan damai. Hukuman mungkin keras tetapi tidak bermakna ia akan dijatuhkan dengan mudah. Ada proses yang harus dilalui sebelum ianya dilakukan. Kami baik-baik saja dengannya, kami senang hati saja.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Semoga Allah Merahmati Kerajaan Ini.

Cukup padat, hebat dan terharu. Allah yang dimaksudkan, RedhaNya yang perlukan.
Semoga kita Rakyat Malaysia yang Muslim terus mencari 'Jalan' yang membetuli jalan Rasulullah SAW, dan bukannya menunding sana sini, menyalahi sana sini, dan hanya mengambil ikhtibar tanpa blajar pada yang sepatutnya dan melaksanakan fardu-fardu yang wajib dengan ikhlas tanpa berkehendak.
Wassalam.

1 comments:

Asyraf Azizan said...
June 3, 2014 at 11:36 AM  

brunei akan menjadi contoh terbaik utk negara2 lain melaksanakan hukum hudud

MyFriends

Sharing & Caring

Demokrasi adalah Ateisme yang tidak terbatas. Demokrasi adalah hal yang buruk dan bentuk Ateisme yang tertinggi.

Leave Your Words